СТЕНОГРАМА
засідання Комітету з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування
від 15 вересня 2015 року
Веде засідання Голова Комітету С.В.ВЛАСЕНКО
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, на засіданні комітету присутні 10 членів комітету, що відповідно до Закону про комітети надає нам право і можливість розпочати засідання Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва регіональної політики і місцевого самоврядування.
Шановні колеги, вам роздано проект порядку денного, якщо немає заперечень, підтримати цей проект за основу. Якщо немає заперечень, прошу за це проголосувати. Хто за, шановні колеги? Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Рішення прийнято одноголосно.
Чи є зміни і доповнення до цього проекту порядку денного? Так, будь ласка, Олеже Романовичу.
БЕРЕЗЮК О.Р. Пане голово, я прошу вибачення. У зв'язку з виконанням обов'язків голови фракції на третю годину призначено зустріч з послом Сполучених Штатів Америки у нього. І ми опрацювали з нашим колегою по фракції паном Зубачем всі сьогоднішні матеріали, мій голос сьогодні у нього. Якщо це дозволяє регламент.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олеже Романович. До тих пір, поки у нас є формально кворум, і ми як правило голосуємо достатньо консенсусно, це не буде мати жодного впливу. Але як ми втратимо кворум, то, на жаль, ми не можемо зараховувати голос окремого депутата, але пан Река нас підтримує, як завжди.
_______________. Олег Романович. це розвал комітету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так. Добре, дякую, Олеже Романовичу.
Але я думаю, що у нас сьогодні порядок денний достатньо насичений, але ми зможемо його достатньо швидко пройти. Я з вашого дозволу, оскільки… А чи є зміни, доповнення до проекту порядку денного?
Будь ласка.
_______________. Давайте уже что то решим с Беляевкой.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми в рамках перших двох питань, ми їх об'єднаємо і ми обговоримо, і Біляївку тоже. Бо там, в принципі, єдині є проблеми, насправді, які виникли у нас уже постфактум, як-то кажуть, після рішення комітету. Дякую, шановні колеги.
Якщо немає заперечень і немає пропозиції щодо внесення змін і доповнень до проекту порядку денного, хто за те, щоб затвердити порядок денний в цілому, прошу проголосувати? Дякую, колеги. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.
Єдине, що я з вашого дозволу розпочну з третього питання порядку денного – це проект Закону України "Про державну службу" (реєстраційний номер 2490). На жаль, Альона Іванівна Шкрум, яка доповідає це питання за станом на сьогоднішній день відсутня. І ми просто фізично не зможемо це питання без неї, на жаль, знову ж таки розглядати. Але в мене… Я просто хочу проінформувати членів комітету про те, що виникла пропозиція виділити один день під час тижня роботи в комітетах, для того, щоб зайнятися лише цим законом і нічим більше. І скоріш за все, я як голова комітету, запропоную вам, колеги, зібратися 25 числа о 9 годині, але з розумінням… Це п'ятниця. Через тиждень.
Єдине, що, я сподіваюсь і що ми, на жаль, будемо працювати весь день або на щастя. Тобто ми почнемо о 10 годині давайте, десь орієнтовно о 10-й розпочнемо. Після цього у нас буде там годинна перерва з першої до другої і далі будемо працювати стільки, скільки буде треба, для того, щоб ми повністю пройшли Закон "Про державну службу", бо сьогодні, в зв'язку з відсутністю Альони Іванівни, ми це зробити не зможемо. А відтак… А відтак ми його пройдемо весь, і так, щоб ми його практично завершили. Я думаю, що ми це зможемо зробити.
Так. Будь ласка, Ігоре Борисовичу Коліушко. Але дуже коротко, бо…
КОЛІУШКО І.Б. Да. Я просто інформацію, що 25 числа в Одесі конференція, оці традиційні слухання, Рішельєвські слухання , і вся еліта державної служби їде туди, виступати там і обговорювати це.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Ігор Борисович. Дуже добре, що вони традиційні, а не нетрадиційній, це дуже добре завжди. Але у нас просто ситуація така, що це час роботи в комітатах – раз, і плюс, у нас графік роботи комітету спланований, таким чином, що відповідно до попереднього рішення комітету 22-24 ми проводимо виїзні засідання і на жаль, ми в інший день просто не зможемо.
Ми запрошуємо всіх, хто забажає приєднатися до нас. Я дуже сподіваюся, що ми в цей день завершимо розгляд, але якщо не завершимо, ну значить, щось, якісь хвости невеличкі перенесемо на ще одне засідання комітету.
Але чекаємо, вас особисто чекаємо. Вам окреме запрошення.
Тому це буде у нас 3 питання порядку денного. Ми рішень, на жаль, приймати знову таки, ну не можемо з цього питання і переходимо до питання 1, 2 порядку денного. Це у нас про віднесення міста Галич Галицького району, Івано-Франківської області до категорії міст обласного значення. Про віднесення міста Балта Балтського району Одеської області до категорії міст обласного значення, сюди ж додаємо Біляївку. І слово для доповіді, Микола Трохимович Федорук, будь ласка.
ФЕДОРУК М.Т. Шановний Сергій Володимирович, шановні колеги, нам з вами потрібно тут порадитись, оскільки після засідання комітету, коли ми прийняли…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Микола Трохимович, одна хвилинка, я перепрошую, для протоколу у нас присутньо, у нас вибув Олег Романович Березюк, але у нас присутні 11 членів комітету на скільки я бачу, тобто кворум у нас є, ми працюємо далі.
Да, будь ласка, вибачте Миколо Трохимовичу.
ФЕДОРУК М.Т. Після рішення нашого комітету і не проголосування в зв'язку з відсутністю достатньої кількості голосів, Біляївка не була до початку виборчої кампанії проголосована як місто обласного значення. Після того, як були оголошені місцеві вибори, сталися певні колізії, які заважають в нормальному процесі прийняти рішення щодо міст обласного значення. В чому проблема? Ми вже радилися з Сергієм Володимировичем, з Оленою Володимирівною з нагоди… В чому полягає проблема? Проблема полягає в тому, що вибори закінчуються, виборча кампанія орієнтовно 20 листопада це з урахуванням оскарження після того, як будуть обрані міські голови і депутати. І теоретично можна було прийняти рішення, що ця постанова вступає в дію 20 листопада 2015 року після завершення виборчої кампанії. Але, разом з тим, є проблема, полягає в тому, що поскільки Біляївка на сьогоднішній день є місто районного значення і буде діяти під час виборчої кампанії як місто районного значення, то вони будуть обиратися, в Біляївці будуть обиратися депутати Біляївської районної ради як місто районних центр, і буде районна рада. Значить, буде п'ять округів, п'ять депутатів буде обиратися, а всього 36 депутатів в Біляївській районній раді.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Я так розумію, що у нас така сама ситуація з Балтою і у Галичі.
ФЕДОРУК М.Т. І у Балті, і у Галичі. У Галичі трошки інша. У Галичі, хоча тоже подібна. В чому особливості Біляївки і Балти, що вони вже зробили об'єднання громад, вже об'єднані громади. І в принципі вони те, за що вони боролися, бюджет, вони отримують так, як міста обласного значення, згідно з законом про добровільне об'єднання громад.
Але тут виникає протиріччя з тим, що будуть обрані, наприклад, Балтська міська рада, буде Балтська районна рада буде складатися з 34 депутатів, які вже затверджені ЦВК, і з них 25 депутатів Балтської міської об'єднаної територіальної громади.
Якщо ми зараз робимо Балту містом обласного значення, по ідеї, вони повинні обирати депутатів, не повинно бути в районній раді депутатів від Балтської міської ради об'єднаної вже або міста обласного значення, тоді там залишається дев'ять депутатів. Як позбавити права обраних депутаті? Про статус народного депутата, їх обрали, а вони не будуть депутатами. Як казав Сумський, колізія, цей Сумський колишній міський голова, підпис здесь і підпис здесь. Тому треба порадитися, як тут поступити? Фактично ЦВК каже, можливо послухаємо центральну виборчу комісію, як нам бути тут?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, у нас на засіданні присутній член Центральної виборчої комісії Олександр Миколайович Шелестов, будь ласка.
ШЕЛЕСТОВ О.М. Дякую.
Шановні народні депутати, справа в тому, що ця виборча система, яка зараз застосовується на цих виборах, вона за своїм порядком висування і фактично участь, вона подібна до мажоритарної, але за порядком встановлення результатів, вона є повністю пропорційною. Тому ці депутати, вони умовно, повторюю, умовно закріплені за певними населеними пунктами, але обиратися будуть відповідно до цієї системи пропорційно. Тому це, я думаю, не буде проблемою, якщо буде існувати районна рада, обрана за цією системою, у тому числі умовно в цих округах. Тому що фактично ви знаєте, що навіть допускається голосування за партію, якщо там партія не закріпила за округом свого кандидата. Тобто тому це закріплення, виходячи, якщо проаналізувати не тільки висування, але і підрахунок голосів, і встановлення результатів, воно є умовним, а система сама пропорційна. Тому обирається певний список, а не, ну, а не депутат мажоритарник. Тут, дійсно, є певна колізія, так як умовне закріплення є партійне, але я не думаю, що тут є юридична проблема.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ви вважаєте, що можна надавати зараз статус міста обласного значення…
ШЕЛЕСТОВ О.М. Зараз ні. Є прохання від Центральної виборчої комісії, так як є суттєва відмінність в незалежності від виборчої системи, сама система організації порядку і проведення виборів між містами обласного значення і районного, тобто різний обсяг повноважень територіальної виборчої комісії, міського районного значення і міського обласного значення. Різні суб'єкти там, ну, деталі… Щоб не займати час не буду розповідати. Різні суб'єкти, от навіть друкують у списку виборців, якщо це місто обласного значення там повинен бути свій орган реєстру виборців, який повинен надрукувати. Ми от разом з виконкомом не встигнемо фізично, так як це ДСТЗІ, тобто от разом з Державною службою захисту інформації, на організацію роботи от такого органу потрібні місяці. Тому є багато чинників які ставлять під сумнів легітимність проведення виборів, якщо зараз зміниться статус міста цього.
ФЕДОРУК М.Т. Я зрозумів так. Якщо можна?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.
ФЕДОРУК М.Т. Зрозумів так. Що, якщо ми будемо приймати рішення, що дана постанова набирає чинності з 20 листопада то катастрофи або проблеми, великої проблеми в цих містах не буде. Так я зрозумів. Оскільки система виборів вона трошки має інше забарвлення як пропорційна і там уже не буде чисто грати арифметичні ці цифри, які я назвав, в районній раді, вони оберуть собі кількість депутатів…
ШЕЛЕСТОВ О.М. Можна?
Єдине, що, буде певний потім дисбаланс, так як кількість населених пунктів, які входять до складу районної ради, фактично після набуття чинності зменшиться. І відповідно за законом Центральна виборча комісія по-іншому повинна порахувати кількість депутатів, які там повинні бути. Це от єдине, в чому буде певний дисбаланс.
ГОЛОВУЮЧИЙ. По-перше - кількість. А по-друге, ви повинні будете перерахувати прізвища і інші представництва, і інші…
ШЕЛЕСТОВ О.М. Ні-ні. Можна? Якщо постанова набуде чинності після того як ці депутати приступлять до виконання, ми ж вже обратної сили не маємо, ми не можемо вже …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Зрозуміло. Але тоді, ми теж потрапляємо в колізію, тому що у вас повинно бути менше, а їх, по факту більше. Так! Тобто їх де-юре повинно бути менше, а по факту їх буде більше. Ви не можете припинити їм статус, бо вони вже обрані і набули повноважень. Ми не можемо з ними нічого зробити і їх, по ідеї повинно бути, умовно кажучи, 23, а буде їх 26. І троє, умовно кажучи, "зайвих", буде якраз від цих міст, яким ми даємо статус, які просять, щоб ми їм надали статус міст обласного значення, тобто логіка така.
ФЕДОРУК М.Т. І ще одне, Сергій Володимирович, ще один нюанс такий, що наприклад після завершення виборчого процесу, ці міста обласного значення не будуть мати представництва в обласній раді, а по закону, вони мали б мати.
(Загальна дискусія)
Як "будуть"? Вони окрема територіальна одиниця, по кількості обласна рада формується по кількості територіальних одиниць. Так, так.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, дивіться, у нас насправді декілька варіантів розв'язання цієї проблеми. Тобто варіант перший: постанови набувають чинності, умовно кажучи, 20 листопада цього року. І ми тоді отримаємо ті колізії, ті всі колізії і проблеми, про які говорив нам представник ЦВК, тобто там буде менше, а там можуть бути не представлені, або не представлені пропорційно – це варіант перший. Але при цьому, вони можуть абсолютно спокійно скористатися правом на об'єднання, отримати той самий статус і рухатися далі.
Просто мені цікаво, пан Гуляєв, наскільки це принципово зараз, в нинішній ситуації, припустимо для тієї самої Біляївки.
_______________. Очень принципиально, потому что все люди прошли уже все сходки. Проходили, проходили районную раду, с боем прошли…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Сходки – это важно.
_______________. Прошли областную раду, то есть. Сегодня уже вся Беляевка смотрела телевизоры, звонки разрывают, нет проблем. Но почему бы не принять и дать, если ЦВК говорит дать с 20 числа, с 20 ноября? Депутат областного совета там будет, депутаты областного совета идут от количества, от Беляевки в количестве 15 тысяч населения идет 1 областной депутат. Какая разница? То есть,..
_______________. От района идет…
_______________. Областной идет.
_______________. От района!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, добре.
_______________. Один областной депутат есть по любому.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре колеги. Олена Володимирівна Ледовських.
ЛЕДОВСЬКИЙ О.В. Колеги, у мене є пропозиція, я розумію, що деякі нюанси нового закону про місцеві вибори, він ще не до кінця опрацьований, досвіду, до кінця роботи над цим законопроектом у нас немає. Тому це все виявиться під час, так званих, перших виборів, відносно цього закону. У мене є пропозиція, нічого нам не заважає, якщо закінчиться виборчий процес, під час проведення першого засідання після виборчого процесу, визначитись з цими двома чи трьома постановами.
Чи сьогодні ми приймаємо, щоб воно з 20 листопада, чи ми зберемось, там, наприклад, 10 чи 15 листопада і приймемо рішення відносно цих трьох населених пунктів.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Для них є різниця, тому їм важливо сьогодні хай воно вступить в силу пізніше, але це вже є постанова, яка підписана, опублікована. Зрозуміло, що їм хочеться уже… Так, будь ласка, пан Река.
РЕКА А.О. Я вважаю, що треба нам підтримати їх. Взагалі то ми розуміємо, яка робота проведена, тут говорять, сходьтеся, там скільки пішло часу на цю організацію. І тут ніякої я не бачу колізії, чому? Депутат обласної ради буде, або не буде і буде воно містом обласного значення, чи не буде, якщо не беруть. Депутати міської ради будуть обрані, а вони в період виборчого процесу зроблять так, що і ці люди не будуть йти до районної ради і інші їх не будуть обирати, а будуть дбати про майбутнє свого міста обласного підпорядкування. І все його вирішать люди, я не бачу проблем. А відтягувати – це значить ми знову людям скажемо, ви цього не можете рішити для нас.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
_______________. Першопричина в недисциплінованості депутатів, які були відсутні під час голосування. Якби ми проголосували 17 липня…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Не було би питань.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це риторичне питання. (Шум у залі)
Колеги, давайте зробимо таким чином. У нас насправді є, умовно кажучи, дві групи постанови зараз. Насправді ми по Біляївці рішення уже прийняли. Ми, єдине, що я пропоную зараз, я пропоную зараз, ну оскільки у нас уже є рішення, нам його треба або змінювати, або уточнювати, я би все-таки підтримав пропозицію уточнити текст постанови і запропонувати її введення в дію з 20-го числа.
Немає категоричних заперечень?
_______________. (Не чути)
______________. Супер! Если на этой неделе она примется… тем более на следующей неделе в субботу – день рождения…
ГОЛОВУЮЧИЙ. День Беляевки. Вы что, это ж…
_______________. Ну так получается.
ГОЛОВУЮЧИЙ. 100 процентів.
_______________. Надо принять в среду и будет все хорошо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це перед 25-м, перед виїздом всіх в Одесу, якраз Біляївка…
______________. Давайте, комитет собираем. Бублик там был, он знает…
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Добре, колеги. Була одна пропозиція. Було дві пропозиції, якщо бути коректним. Була перша пропозиція все-таки внести… рекомендувати Верховній Раді ….постанови щодо надання статусу міста обласного значення Біляєвці. Але є пропозиція уточнити позицію комітету і зазначити, що ця постанова набирає чинності з 20 листопада цього року. Це була перша пропозиція, моя. І була пропозиція Олени Володимирівни Ледовських – відкласти розгляд цього питання.
Хто за першу пропозицію, за пропозицію все-таки 20-го числа вступ в силу, прошу проголосувати.
______________. Сім голосів треба. Один, два… десять.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановні колеги.
Хто проти? Немає. Хто утримався? Двоє. Дякую, шановні колеги. Рішення прийнято. Друге рішення немає сенсу ставити на голосування.
Я так розумію, що з Балтою у нас абсолютно аналогічна ситуація.
______________. Так, абсолютно, да. (Шум у залі)
…не приймалися рішення, але ситуація аналогічна. І ми можемо тут прийняти так, якщо по аналогії йти, так само, або з 20-го числа те саме прийняти рішення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, шановні колеги. У кого є бажання висловитися з цього приводу?
Олексій Олексійович Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Шановні колеги, Балта, як на мене, давно вже заслуговує на те, щоб отримати цей статус, це місто, яке має дійсно серйозний і історичний, і культурний, і соціальний потенціал, і є такою своєрідною столицею півночі Одеської області. І тому, я просив би всіх колег, як одесит, як представник Одеської області, підтримати це рішення і підтримати Балту в їхньому прагненні до цього статусу. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, Олена Петрівна Бойко.
БОЙКО О.П. Шановні колеги, я пропоную так само, як Олена Володимирівна, відкласти це питання у зв'язку з тим, що все ж таки призначені перші вибори в Балті саме як добровільного об'єднання. Після виборів, ну, немає сенсу зараз говорити про те, що вони отримують ті самі бюджетні преференції як місто обласного значення, вони вже їх отримають. Вже 25 жовтня вони можуть бути вільними і самодостатніми.
ГОЛОВУЮЧИЙ. З 1 січня.
БОЙКО О.П. Умовно кажучи, так, з 1 січня, але вже після 25 жовтня в них буде вже таке право.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, єдине що, представляйтеся, у нас ведеться стенограма.
МАЗУР С.С. Шановні народні депутати, міський голова міста Балти Мазур Сергій Сергійович.
Ми сьогодні з Біляївкою перші в Одеській області, хто рік тому почав процес об'єднання і ми, якщо говорити в кавичках, йшли всліпу і досить важко. Але створена Балтська міська об'єднана територіальна громада, яка спільно із 73 громадами йде на перші вибори в об'єднанні, в рамках об'єднаної громади, це сама найбільша в Одеській області громада. Із 45 тисяч жителів Балтського району, 33 тисячі об'єдналися, це місто Балта 20 тисяч і 16 сільських рад, які надали згоду, нам досить складно це йшло. В рамках бюджетних ресурсів, функцій і повноважень ми дійсно сьогодні від держави нічого не просимо, але в рамках майбутнього розвитку міста і стратегії все ж таки статус міста обласного підпорядкування просто піднімає статус, так само як і Біляєвки, так само як і Балти. Ми на півночі одеського регіону, останні роки дійсно є тенденція, і народні депутати, і представники обласної ради, обласної державної адміністрації бачать сьогодні ці зрушення, тому що важко було за останні 5 років здвинути з місця цей процес.
Сьогодні громада міста просить статус в основі якого буде саме більш економічний характер і інвестиційна складова розвитку. Тому що депутатський корпус, він буде представлений, як в районній раді, так і в обласній раді.
Ми сьогодні розуміємо, що це вибори на 2 роки, і в рамках об'єднаної громади, де ми сьогодні виконали позицію курс держави по перерозподілу повноважень і все ж таки об'єднання, передачу ресурсів на міста. Ми сьогодні просимо підтримати нас, і впродовж цих 2 років побачимо на скільки це буде ефективно. Ми готові бути, ну експериментальною такою громадою. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій Сергійович.
Єдине, що в мене питання, а звідки ви знаєте, що на 2 роки?
Ви щось знаєте більше, ніж закони і Конституція України говорить?
МАЗУР С.С. Ну я не знаю. Ми так…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Але у вас якийсь канал зв'язку є. Я зрозумів.
_______________. Та це ж Балта.
(Загальна дискусія)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це важливо. Будь ласка, Олена Петрівна Бойко, а потім пан Рєка.
БОЙКО О.П. Якщо дозволите, питання до Сергія Сергійовича.
Скажіть, будь ласка, ви пройшли надзвичайно великий шлях, ви утворили добровільне об'єднання територіальної громади, це дійсно, величезна робота і подяка вам за це. А в чому для вас, ось в чому ви бачите різницю між статусом добровільного об'єднання і статусом міст обласного значення? Ви бачите цю різницю? І чому саме от так для вас принципово маючи статус добровільного об'єднання, ідучи на перші вибори, ви наполягаєте, саме на такому статусі?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Будь ласка, Сергій Сергійович. Єдине, що коротко прошу вас.
МАЗУР С.С. Я вважаю, що децентралізація, вона хоч і почалася складно, але вона дасть можливості розвитку громад враховуючи європейський досвід.
Реформу цю на своєму місцевому рівні, я роблю не для себе, як міський голова і не для депутатів…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Сергій Сергійович, давайте от без лозунгів. Просте питання. Чим статус об'єднаної громади відрізняється, на ваш погляд, від статусу міста обласного значення?
МАЗУР С.С. Добре. Дякую.
Ми повернемо місту з одної точки його історичну складову, - це Маґдебурське право, це столиця Молдавської Республіки. Це сьогодні інший погляд з боку інвесторів на місто обласного підпорядкування, ніж на місто районного значення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тобто ви хочете відділятися? 100 процентів, якось так ми напружились. Ми напружились. Мені знову цікаво, яким Законом України, ви собі повертаєте Магдебургське право? Це теж, таке дуже цікаве питання.
МАЗУР С.С. Ми сьогодні говоримо, ми розуміємо, коли є історія і культура, і коли її потрібно утримувати в одному ракурсі, і коли, її сьогодні, можливо розвивати стрімкішими темпами, зовсім в іншому ракурсі. Коли ви сьогодні міста районного підпорядкування – це одна складова розвитку. А коли ви сьогодні місто обласного підпорядкування – це зовсім інша складова розвитку.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Питання колеги полягає в одному. Вона говорить про те, що як тільки ви стали об'єднаною громадою, які тільки ви проводите вибори, з 1 січня 2016 року, ви отримуєте по суті, ви не будете називатись "місто обласного значення", але ви отримаєте всі ті самі преференції.
МАЗУР С.С. Я, це все, розумію.
ГОЛОВУЮЧИЙ. От її питання полягає, в чому ви бачите різницю між статусом міста обласного значення - раз, і статусом, який вам надає Закон про добровільне об'єднання громад, після об'єднання. Питання просте. Відповідь складна, а питання – просте.
МАЗУР С.С. Відповідь, дійсно, складна. Все ж таки, я …
ГОЛОВУЮЧИЙ. Магдебургське право… я зрозумів.
МАЗУР С.С. Ми Молдову не трогаєм.
Я все ж таки буду стояти на позиції, що статус має своє значення і, виходячи із цього, є багато додаткових складових. Тому що сьогодні не всі розуміють, навіть в громадах, що таке об'єднана громада, і що вона дасть жителям, і що вона дасть територіям розвитку. А живуть ще якимись такими ілюзіями, що якщо це місто обласного підпорядкування, то це зовсім інша складова.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Сергій Сергійович. Тобто зрозуміла українська традиція: трошки собі там ще, другий статус, ще трошки приховати. Ми знаємо точно, що буде статус, але краще, щоб було ще щось – це нормальний, мудрий український підхід вироблений роками.
Будь ласка, пан Река.
І я думаю, що ми, на цьому, підведемо риску.
РЕКА А.О. Я, до Сергія Сергійовича, і тоді стане відповідь на те питання, на попереднє.
Ви провели об'єднання територіальних громад згідно того плану перспективного, який затвердив Кабінет Міністрів, чи не дотягнули до цього?
МАЗУР С.С. Згідно перспективного плану.
РЕКА О.А. Всі ввійшли ті, що в перспективному. Так?
_______________. Так.
РЕКА О.А. Спасибі!
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, от було знову таки дві пропозиції. Була пропозиція підтримати клопотання щодо віднесення міста Балта Балтського району Одеської області до міст обласного значення. Цю пропозицію озвучив секретар комітету Олексій Олексійович Гончаренко. І була друга пропозиція від Олени Петрівни Бойко відкласти це рішення десь на потім.
А єдине, що коли Олексій Олексійович робив свою пропозицію, була пропозиція про те, щоб ця постаова набирала чинності з 20 листопада, так само, як і при попередньому рішенні.
Тоді я ставлю на голосування пропозицію за мірою надходження. Хто за те, щоб погодитися з пропозицією і рекомендувати надати місту Балта Балтського району Одеської області статус міста обласного значення. З тим, щоб ця постанова набувала чинності не… вірніше, 20 листопада… 20 листопада… Да, без статусу молдавської області і без Магдебургського права. Хто за таке рішення, прошу голосувати, колеги.
_______________. 10.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Двоє, дякую. Рішення прийнято.
І така сама ситуація з містом Галич Галицького району, але трошки відміна, тому Микола Трохимович, якщо можна, але коротко.
ФЕДОРУК М.Т. В чому відмінність, полягає в тому, що Галич не об'єднана громада, самостійне місто. І вони б'ють на те… там 7 тисяч населення, вони б'ють на те, що це має історичне значення, Галицька республіка, яка була…
ГОЛОВУЮЧИЙ. І Магдебургське права…
ФЕДОРУК М.Т. І Магдебургське право, так, і тому подібне. Вони просять дати їм це право. На розгляд комітету, тут можлива…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Микола Трохимович.
У нас присутній, наскільки я бачу, Галицькій міський голова Івано-Франківської області Орест Антонович Трачик.
Будь ласка, Орест Антонович.
ТРАЧИК О.А. Доброго дня, шановні народні депутати, присутні…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Де, шановні, так просто…
ТРАЧИК О.А. У нас, є відмінність, дійсно, з цими містами, тому що ми як об'єднана громада, ми все ж таки, перспективний план зробили і затверджений він обласною радою і подано в Кабінет Міністрів. Але у нас колізія, як ви кажете, вийшла, тому що ми мали об'єднати 41громаду, але 11 громад, оскільки це добровільно, створили свою громаду. Але вони малоперспективні і тому, в майбутньому, я думаю, вони все ж таки приєднаються до Галича.
Якщо говорити про історію, про Галич, то це є, дійсно, велика історія. Це історія Галицько-Волинської держави яка була заснована в 1199 році. І я вам хочу сказати, Галич, він не тільки дав назву Галич, Галичині, а майже по Європі. Є свої бренди, які засвідчують Галич і Галичину. Я хочу вам сказати, що тут якраз і було сказано, у нас 22 травня тут були парламентські слухання, засідання. І я тоді був тут присутній. І у нас на 24 число на неділю було вже організовано, значить, запрошено обговорення питання якраз об'єднаних громад. І ми 24 числа включили питання також місто обласного підпорядкування.
26 числа було засідання сесії міської радим. 28-го засідання сесії районної ради. І 30.07 обласна рада підтримала нас в тому, щоби, дійсно, місто Галич дати обласного значення.
Я хочу ще сказати, що в 2005 році у нас теж були всі документи готові. І в 2005 році розглядалося це на комітеті Верховної Ради, але дальше не пішло, тому що аргументація така була, що немає коштів і неможливо сьогодні це робити. В 2008 році знову було подано, але чому комітет Верховної Ради не вирішив, я тоді не був присутній. Тому сьогодні від громади і від себе особисто прошу вас, щоби надати місту Галич обласного підпорядкування. І в майбутньому у нас є все ж таки перспективний план якраз об'єднання громад, але це буде в майбутньому. А на сьогоднішній день я би просив, щоби Галич було місто обласного підпорядкування для того, щоби розвивати інфраструктуру. Воно місто як туристичне, культурне. Зараз будується дорога Львів-Івано-Франківськ, яка проходить через Галич. Крім того, ми виграли європейський грант на 250 тисяч "Івано-Франківщина туристична", де має бути інформаційний центр туристичний в Галичі і стоянка для туристів. І в майбутньому для того, щоби Галич розвивався, щоб ми не забували, що Галич був колись столицею України, нашої України. Тому що, якщо взяти інші держави як, наприклад, Австралію чи Польщу, міста, які були центрами, які були столицями, вони ніколи не забувалися. А у нас чомусь Галич, починаючи з 1918 року, а взагалі-то з 1939 року радянська влада дуже боялася його. І ви знаєте, що навіть бурштинська адреса, яка на сьогоднішній день на території Галицького району, вона мала бути і розвиватися, і будуватися в Галичі. Але тоді побоялися і відмовилися від тої. Побудували саме житло і так далі структуру всю в Бурштині. І Галич так постійно забувався.
Тому я прошу, щоб ми, прийняти цю пропозицію, щоб в дальнійшому Галич все ж таки розвивати як культурне, історичне місто, ну, ясно, що не до столиці.
Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Орест Антонович, точно Магдебурзьке право вам не дамо, це точно.
Колеги, хто хотів би висловитись?
Олена Петрівна Бойко.
БОЙКО О.П. Скажіть, будь ласка, ви в курсі які умови для того, щоб мати статус міста обласного значення, відповідно до чинного законодавства?
ТРАЧИК О.А. Я дуже в курсі. Але я вам хочу сказати, що, наприклад, Бурштин, 15 тисяч населення, в минулому році тоже було присвоєно… І спілкуючись з ними, бачучи це місто як воно розвивається, маючи статус обласного підпорядкування, я рахую, що все таки перспектива є для того, щоб був розвиток цього міста.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Орест Антонович.
БОЙКО О.П. Населення, кількість населення, приріст і промисловість, можете сказати, дуже коротко.
ТРАЧИК О.А. Населення 7 тисяч, молоді у нас майже 20 відсотків, 26 відсотків пенсіонери. І на сьогоднішній день у нас населення все ж таки, останні роки зменшувалося, зараз збільшується. Така ситуація.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Орест Антонович.
Хто би ще хотів висловитись, колеги? Да, будь ласка.
______________. Так скільки згідно згідно плану громад повинно об'єднатися до вашого міста і скільки об'єдналось?
ТРАЧИК О.А. Має 41 згідно того плану, але об'єдналося 30 разом з містом Галич, це 36 тисяч населення.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Які пропозицію будуть колеги? Перша пропозиція. Які ще пропозиції?
Олена Володимирівна Ледовських.
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Я звертаюсь до колег, з усією повагою до всіх міських голів які сьогодні знаходяться при розгляді цього питання. Ми настільки розбалансовуємо систему, що я буду звертатися до колег, можливо, розглянути питання, взагалі, чи потрібні нам ці категорії міст обласного, районного значення. Якщо ми вступили з вами і організовуємо систему територіальних об'єднань то давайте, можливо, пізніше вивчимо питання чи потрібно нам зараз займатися питаннями міст обласного чи районного значення.
Я не розумію тоді чим буде відрізнятися місто Галич, в якому 7 тисяч населення, від міста Львова, де більше там… ой, вибачте. Ну наприклад, місто Білої Церкви там Київської області там зовсім інші речі. Вибачаюсь, трошки інше.
Я ще раз кажу. З усією великою повагою і 20 шляп с пером надела бы тільки б нашим містам було краще. Але зараз я вважаю, що нашими рішеннями ми розбалансовуємо закон, відповідно до якого ми всі ці речі робимо. Я утримуюсь від голосування по цьому питанню.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олена Володимирівна.
Ну насправді, у нас, дійсно, є різниця між Балтою і Біляївкою, які створили об'єднані громади, які в принципі цей статус отримали би і так, і так по суті з 1 січня 2016 року. Ну принаймні не статус, а преференції, передбачені законом "Про добровільне об'єднання". Тут ситуація трошки складніша. Я би погодився з Оленою Володимирівною в тому, що напевно нам треба на наступному засіданні нашого комітету обговорити концептуальне питання в зв'язку із виборами, раз. В зв'язку із тим, що проходить у нас зараз в питанні об'єднання громад наше ставлення як комітету до питання надання статусів. Можливо, ми вийдем з ініціативою щодо взагалі скасування цих всіх статусів і створення статусу міста як такого. не грає ролі район… знов-таки не знаю, може вийдем, може не вийдем на таке рішення.
Тому я би пропонував це питання не вирішувати сьогодні, відкласти його до того моменту, як комітет визначиться концептуально з цього приводу. Тобто у нас було дві пропозиції. У нас була перша пропозиція – підтримати. І була друга пропозиція – відкласти.
Да, будь ласка, пан …………….
______________. Маленька ремарочка. Абсолютно підтримую вашу позицію, тільки одна ремарка. В ході добровільного об'єднання громад з'явилося ще нове явище, якого ми раніше не бачили, це нові центри об'єднаних громад, які у великих селах колишніх СМТ. Вони вже теж… будемо мати парад суверенітетів. Вони всі стверджують, що вони хочуть мати статус міста, і цей процес на підході. Пропоную при ваші пропозиції при розгляді цих всіх зауважень стосовно рівня різних населених пунктів розглянути поняття "містечко", яке існувало свого часу в Україні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Да, будь ласка. Якщо дозволите, дуже коротко, якщо можна.
_______________. Сергій Володимирович! Асоціація міст України просить вас все-таки підтримати пропозицію міста Галича. І чому? Тому що, якщо Біляєвка і Балта вони так, і так би отримали преференції, то Галич навпаки ніяких преференцій не отримає, а вони йому потрібні для того, щоб дійсно відновити місто. Ми б просили все-таки позитивно розглянути.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Ви знаєте, у нас не ставилося питання надати їм негативну відповідь. Просто ставилося питання спочатку це обговорити концептуально на комітеті, торкаючись усіх статусів усіх міст. Виникають ще у колег додаткові питання і після цього, так би мовити, від загального переходити до конкретного. У нас просто раніше була попередня практика, коли ми в принципі давали згоду всім, але зараз ситуація трішки помінялася і напевно нам треба розглянути, подивитися на це питання крізь призму нової ситуації, от і все.
Будь ласка, колега.
ЗУБАЧ Л.Л. Дякую.
Мені незрозуміло, чому ми не використовуємо один стандарт по відношенню до всіх міст? Якщо ми підтримали попередні два міста, при тому знаючи, що є певні колізії, зважаючи на закон про місцеві вибори, то на мою думку, тоді треба керуватися одним стандартом і підтримати в тому числі і Галич, це буде справедливо.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, пане Зубач. Я ще раз можу пояснити, різниця полягає в тому, що і Балта, і Біляєвка, і так, і так цей статус отримають з 1 січня 2016 року. Вони пройшли процедуру об'єднання громад, у них створена об'єднана громада, в якій пройдуть відповідні вибори, і вони цей статус отримають, і це не є принципово, з точки зору функціонування цих адміністративно-територіальних одиниць в системі адміністративно-територіального устрою України, бюджетних відносин і так далі. Тут ситуація інша, це місто не отримає статусу цього з 1 січня, якщо вони не проведуть об'єднання, тому тут в тому різниця є і на тому ми якраз ризницю і бачимо.
ЗУБАЧ Л.Л. Я це абсолютно зрозумів. Але, виходить, що для міст, для яких це не має суттєвого значення, ми голосуємо "за", а для Галича, для якого це значення має і залишається, ми голосуємо проти?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми не голосуємо проти. Ще раз, ми не голосуємо проти, ми пропонуємо розглянути загальне питання як ми загалом ставимося до цього питання. Тому що в комітеті була одна практика, але зараз, під час обговорення, почали лунали слушні думки, які пов'язані з тим, що ситуація змінилася законодавча і фактична. Тому є пропозиція розглянути це питання в цілому не торкаючись Галича чи не Галича, виробити єдину практику у зв'язку зі зміною законодавства, не тому, що ми передумали, а у зв'язку з тим, що змінилося законодавство і змінилася, фактично, ситуація, а від так, після цього, визначитись по Галичу.
Якщо ми по наслідками дискусії приймемо рішення, що ми як комітет будемо підтримувати такі позиції завжди, немає жодних питань. Такої дискусії по цих містах, які уже є, які існують в рамках об'єднаних громад, вони недоцільні, такої дискусії …… немає. Тому у нас трошки, дійсно, різний підхід до Балти і Біляївки, ніж до Галича, от і все.
Колеги, я пропоную… Так, будь ласка, Олена Володимирівна.
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Колеги, я думаю, що не дай Бог у нас виникнуть питання щодо легітимності виборчого процесу в цих містах, про які ми сьогодні говоримо. Ми ж не знаємо, з чим ми підійдемо до 26 числа, і що буде під час судових розглядів там різних питань щодо організації виборчого процесу і чи не признають вибори в цих містах легітимними, чи ні? То давайте з цієї точки зору, ми хочемо дуже швидко оце все зараз зробити, а потім 20 числа, ми не дай Бог будемо розхльобувати це ще разочок.
Тому у мене, ще раз, я настоюю на своїй пропозиції, давайте, або ми розглянемо після виборів, і сьогодні це питання відкладемо. Тим більше, якщо його виносити в сесійну залу, то воно… Я не знаю, якщо ми будемо торопитися, то на цей тиждень винесуть, а якщо ні, то це середина вже жовтня місяця.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Біляївка сьогодні стоїть в порядку денному. Наскільки я пам'ятаю, у нас було єдине питання, щодо 20 і так далі.
Колеги, я повертаюсь, все-таки, до питання міста Галич, Галицького району, я пропоную це питання відкласти, обговорити концептуально на найближчому засіданні комітету, яке відбудеться одразу після того на якому ми будемо розглядати Закон про держслужбу. І приймемо глобальне рішення, що ми робимо з містами районного підпорядкування, і після цього повернутися до розгляду питання по Галичу, і по інших поданнях, які у нас будуть.
Хто за таке рішення, прошу проголосувати, колеги. Дякую. Хто проти? Хто утримався? Один. Дякую.
І Олена Володимирівна поставила питання щодо повернення до розгляду питання по Балті і по Біляївці. Ну я не можу не поставити його на головування, хоча ми з вами рішення з цього приводу прийняли, але кожен член комітету має право…
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Повернення до розгляду питання по Балті і Біляївці.
Олена Володимирівна Ледовських це питання підняла. Вона хоче зараз ще раз повернутися, скасувати наше рішення і відкласти їх так само.
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Ні. Я не так ставила питання. Я говорила про те, щоб ми розглянули ці питання… Вибачте. Щоб ми розглянули ці питання після виборів.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ну правильно. Але для того, щоб це зробити у нас уже є рішення по Біляївці і по Балті. Для того, щоб це зробити нам треба повернутися, переголосувати, скасувати своє попереднє рішення, бо в нас рішення інше, і прийняти нове рішення, яке ви пропонуєте.
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Колеги, ми можемо винести це в сесійну залу, а сесійна зала буде визначатися. Давайте обговоримо це питання, взагалі. Вже комітет прийняв, я не настоюю на тому, щоб переглядати наше рішення і сьогодні.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Дякую, Олена Володимирівна. Тому ми не будемо його розглядати.
Шановні колеги, ми завершили розгляд питання 1 і 2. Як завжди, по цих питаннях, я пропоную призначити доповідачем Миколу Трохимовича Федорука. Хто за таке рішення, прошу проголосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.
Колеги, у нас є лист від народного депутата Гордєєва, який просить розглянути питання, яке у нас іде 6-е в порядку денному, зараз, оскільки йому треба іти на свій комітет. Я думаю, що немає заперечень у колег. Дякую.
Зараз розглядаємо питання 6 порядку денного про проект Закону "Про внесення змін до деяких законів України" щодо запобігання конфлікту інтересів у діяльності депутатів місцевих рад (реєстраційний номер 2477а), (автори група народних депутатів). Доповідає Юрій Васильович Бублик.
Будь ласка, Юрій Васильович.
БУБЛИК Ю.В. Я перепрошую, може по порядку підемо, як воно в порядку денному?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Юрій Васильович, людина іде на свій комітет. Да.
ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги! Мінфін, МВФ чекають. Боргова праця. Дякую.
БУБЛИК Ю.В. Все зрозуміло.
На порядку денному проект Закону України "Про внесення змін до деяких законів України щодо запобігання конфлікту інтересів у діяльності депутатів місцевих рад. Суб'єкти законодавчої ініціативи пропонують даним законопроектом врегулювати наступну норму, що керівниками комунальних підприємств не можуть бути депутати органів місцевого самоврядування, місцеві депутати відповідних рад.
Позиція Головного науково-експертного управління негативна, вони не підтримують цю норму і асоціація міст також. На жаль, засідання підкомітету не встигли провести, тому на розсуд комітету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юрій Васильович.
Будь ласка, від авторів законопроекту.
ГОРДЄЄВ А.А. Доброго дня, шановні колеги! Дякую, що надали можливість виступити.
Питання в принципі резонансне. Чому? Ми зараз приймаємо з вами, обираємо антикорупційного прокурора, ми з вами прийняли ряд законів, які покликані на боротьбу з корупцією. Але, з іншої сторони, умови, при яких здійснюються корупційні діяння, ми не присікаємо. В чому суть цього законопроекту? Депутат міської ради, який сьогодні, ми зараз проводити децентралізацію, бюджетну децентралізацію вже провели і, на прикладі, Херсонська міська рада півтора мільярда бюджет міста Херсона. І цей депутат цієї міської ради, він же є директором комунального підприємства, яке освоює ці бюджетні кошти, наприклад, водоканал, теплоенерго, транспортні підприємства і так далі, от оце є логіка. Тому ми просимо для того, щоб все-таки був цей баланс, є законодавча влада, є виконавча влада і щоб не було цього конфлікту інтересів, що з однієї сторони він сам собі нарізає ці бюджетні призначення, а з іншої сторони сам себе і перевіряє. Ось в цьому прохання до колег, підтримати таку ініціативу. Я розумію, що є деякі неточності техніко-юридичні, але, щоб за основу ми його прийняли і потім в комітеті ми з вами його нормально вичитаємо, випишемо, разом з асоціацією міст України і так далі, щоб він був дійсно робочим документом. Дякую за увагу.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Андрій Анатолійович.
Будь ласка, Олена Володимирівна Ледовських.
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Я хочу вибачатися, але ми розглядали питання щодо державної служби, там теж у нас є пропозиція, що у нас керівники районних державних адміністрацій, такі інші категорії, вони не мають права бути депутатами. Сьогодні депутати не мають права бути керівниками, заступниками керівників підприємств, установ і організацій, що належать до комунальної власності.
В мене таке відчуття, колеги, що у нас з вами кландайк із еліти, яка в маленькому районному центрі, яка може бути сьогодні депутатами. У нас зараз, ми з вами дійдемо, іноді, до такої парадоксальної ситуації, коли нам не буде з кого обирати депутатів – це перше.
По-друге. Я вважаю, в будь-якому демократичному суспільстві заборон таких не має бути. Тому що, вибачте, я сьогодні стою перед перехрестям, коли я маю обрати: або я хочу займатися депутатською діяльністю, або я хочу бути "сьомим заступником" керівника якогось комунального підприємства.
Тому, я вважаю, що такі речі недоцільно сьогодні приймати і я, буду голосувати – проти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Олено Володимирівно.
Олена Петрівна Бойко.
БОЙКО О.П. В додаток, будь ласка, зверніть увагу на "Порівняльну таблицю". Тут йдеться про службову діяльність депутата місцевої ради. Ну, справа в тім, що депутати місцевої ради не мають службової, переважно, діяльності - це громадська робота. Службовими відносинами можуть бути тільки, якщо це секретар на постійній основі і отримує заробітну плату. Таким чином, депутат місцевої ради - це громадська діяльність. І ніяким чином, це не пов'язано з його службовою діяльністю, і з місцем роботи. Тобто, тут просто юридична некоректність: ми не можемо зобов'язати людину робити те, що є неконституційним.
Тому, я погоджуюсь з висновками ГНЕУ про те, що це неконституційна норма.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, Юрій Олексійович Бублик.
БУБЛИК Ю.О. Підтримую колег по комітету: не може депутат, сам собі, нарізати якісь об'єми робіт, тому що орган місцевого самоврядування – це колегіальний орган, ухвалюється більшістю. І якщо є кредит недовіри до того, чи іншого керівника комунального підприємства, і поряд з цим, є депутатом місцевої ради, ну то нехай депутати більшістю ухвалять рішення, і призначать нового керівника комунального підприємства.
Погоджуюся з пані Оленою: от саме в районних центрах дуже великий дефіцит кадровий і по великому рахунку другий раз доводиться просити, та піди та побудь депутатом, бо дійсно це є проблема.
Тому не підтримую автора законодавчої ініціативи, поділяю позицію Головного науково-експертного управління, позицію асоціації міст України і позицію колег.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юрій Васильович.
Микола Трохимович Федорук і потім…
ФЕДОРУК М.Т. Шановні колеги! Хочу звернути увагу, що в деяких країнах є взагалі те, що депутати є міністрами одночасно і це… Ні, може бути… країни, до речі і у нас в державі було…
_______________. (Не чути)
ФЕДОРУК М.Т. Так, обов'язково. Тому це не є конфлікт інтересів і це не є причиною, щоб не дозволяти, тому я підтримую всі аргументи, які були сказані до цього, і нам треба цей законопроект відхиляти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, від авторів законопроекту.
ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги! Якщо ми хочемо відхилити проблему, закритися від неї, що її немає, ми можемо так і поступити. Але з іншої сторони, ті недоліки техніко-юридичного змісту про які казали колеги, там службова діяльність, так, дійсно, треба вписати депутатська діяльність. Але ми маємо прийняти його за основу для того, щоб ми зрушились з цього місця. Ми сьогодні не можемо створити для цієї корупції, а потім казати: "Ой, а чому ми не можемо піймати?" Та тому що ми створюємо такі умови, що потім не можемо піймати нікого. Тому, колеги прошу ще раз переглянути це питання і все-таки ґрунтовно віднестися до нього і підтримати цей антикорупційний закон. дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олексій Олексійович Гончаренко.
ГОНЧАРЕНКО О.О. Шановні колеги! Я, особисто, підтримую законопроект, який внесений колегами, але хочу звернутись до представника авторського колективу, ви бачите, що навіть на комітеті є дуже велике несприйняття, і я не знаю як зараз визначиться комітет. Але це означає, що і в залі у проекту буде важка судьба, навіть, якщо ми кажемо про його майбутнє. То може має сенс якось його доопрацювати вам самим, щоб він вже давати його в якомусь такому вигляді, щоб він був підтриманий депутатами? Тобто я, особисто, зараз підтримую, але я бачу з того, що ми зараз, яка дискусія розгорнулась, що дуже дискусійне питання. То, може має сенс якось визначитись, чи, наприклад, відрізнити міста, які є великі? Наприклад…
ГОРДЄЄВ А.А. Те, що є предметом дискусії на комітеті.
ГОНЧАРЕНКО О.О. … обласні центри від тих міст, які є маленькі, де, дійсно, важко знайти депутата і керівника комунального підприємства від міст великих, яких це, дійсно, становиться одним із інструментів політичної корупції і тут я з вами погоджуюсь.
Ну, тобто моя пропозиція до вас. Що може вам треба його зараз ще доопрацювати, а потім внести. Ну, це моя просто пропозиція. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Да, будь ласка.
ГОРДЄЄВ А.А. Можна я репліку одну.
Олексій, саме тому іде. Ми зараз… Давайте проведемо дискусію. Оці умови про які ви кажете, ми їх під час другого читання всі відпрацюємо, відшліфуємо. Питання ж в підході, якщо ми його зберігаємо то давайте іти вперед, а якщо ми просто шукаємо, щоб знайти як відхилити то це інший підхід. Правда?
Давайте все таки найдемо підхід, за основу підтримаємо його і будемо працювати всім авторським колективом всього комітету. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Єдине, що, Андрій Анатолійович, просто вам для довідки. Рішення комітету носить рекомендаційний характер. Яке б рішення не прийняв комітет, якщо цей закон, навіть, якщо буде рішення відхилити, якщо цей законопроект вноситься в зал то визначається остаточно зала Верховної Ради. І історія українського парламентаризму знає мільярди випадків, коли при негативному рішенні комітету закони голосувалися, потім потрапляли в цей самий комітет на доопрацювання в другому читанні. Тому, просто вам для інформації, що тут ми сьогодні тут точно не приймаємо остаточне рішення. І у вас як у депутата залишається право вимагати внесення його в зал, не має жодних проблем. Навіть, якщо це буде негативний висновок то це буде означати, що законопроект пройшов комітет.
Будь ласка, пан Река.
______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це вам інформаційно просто. Це не репліка.
РЕКА А.О. Я підтримую доопрацювати. Але застережую колег, що не треба боятися того, що ………. депутати. Депутатів у три разі буде менше ніж є сьогодні. І коли будуть об'єднані громади то буде кому захотіти стати депутатом і буде кого обирати. І немає нічого страшного. Але тут є, скажімо, суть того, що вносить товариш. Доопрацювати треба. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Олена Володимирівна Ледовських.
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Колеги, давайте порахуємо, трошки пізніше, мабуть, скільком категоріям наших громадян наша сучасна європейська держава заборонить або забороняє на сьогодні балотуватися депутатами.
______________. (Не чути)
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Ну, а як?
(Загальна дискусія)
Для мене це, наскільки я прочитала, все це, це пряма заборона балотуватися. Наприклад, якщо є заступник керівника комунального підприємства, я становлюся перед дилемою: або я хочу бути депутатом, я повинна звільнитися з цієї посади, піти балотуватися, стати депутатом, або якщо не стати, знову прийти, принести заяву і попроситися назад. Це логіка, для мене це вибудована логіка. Тому я пропоную, давайте сьогодні зберемо всі закони і порахуємо скільком категоріям наших громадян ми забороняємо балотуватися і становитися депутатами місцевих рад, народними депутатами і так інше. Тому що дуже довго дискутували з тими позиціями, які закладені сьогодні в закон про державну службу, сьогодні з'являється інше і таке, я вважаю, що цей шлях не вірний.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Будь ласка, якщо хочете репліку, ще від авторів.
ГОРДЄЄВ А.А. Шановні колеги, давайте разом доопрацюємо, щоб весь комітет був, це дійсно новела і в Європі це поширена практика. Ну, не може депутат міської ради з бюджетом півтора мільярда гривень розпоряджатися цими ж грошами і потім їх сам же перевіряти, і сам їх освоювати, ну, це нонсенс.
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Кримінальну справу.
ГОРДЄЄВ А.А. Так давайте ми не будемо умови створювати для корупції і відповідно будемо бачити потім антикорупційні закони в дії.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую. Андрій Анатолійович, у мене просто є відчуття того, що відбувається, і я б звернувся до вас теж, в принципі, з пропозицією, яку висловив Олексій Олексійович Гончаренко, давайте зробимо таким чином. Давайте зараз ми або відкладемо це рішення, як ми завжди робимо, на один комітет, ми пропрацюємо цю ситуацію всередині, знайдемо можливо те, про що ви кажете, якісь спільні консенсусні речі з авторами законопроекту, це варіант перший. Тобто ми зараз відкладемо прийняття рішення з цього питання або ми приймемо рішення рекомендувати повернути авторам, що в принципі те саме, ми робимо те саме, і ви вносите нове, і ми його тут підтримуємо, це є два варіанти. Варіант третій, я поставлю на голосування пропозицію підтримати, але моє відчуття, що голосів не буде, це просто моє відчуття, я може проголосую і "за", але моє відчуття. І варіант тоді, в принципі, все, варіантів більше нема.
ГОРДЄЄВ А.А. Сергій Володимирович, в мене питання до того, щоб ми цю ідею не поховали. Тому давайте ваш варіант перший…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Проблема існує.
ГОРДЄЄВ А.А. Давайте ваш перший варіант, що ви запропонували, підтримаємо. Через комітет ще раз зустрінемося, попрацюємо зараз з колегами в залі.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Все зрозуміло!
ГОРДЄЄВ А.А. Ідея нормальна. Просто, можливо, десь не так подана.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Тоді є пропозиція відкласти розгляд цього питання на наступне засідання комітету. Не на 25-е, а те, яке буде після нього, бо ми тоді… На 25 у нас лише одне питання – державна служба. Перенести. Відкласти розгляд цього питання.
Хто за таке рішення, колеги, прошу проголосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Рішення: одноголосно.
Далі. Ми переходимо до розгляду питання четвертого порядку денного. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" щодо особливостей відкликання депутатів місцевої ради за рішенням місцевої організації партії (реєстраційний номер 2154а). автор – народний депутат.
Доповідає голова підкомітету Юрій Васильович Бублик.
БУБЛИК Ю.В. Шановне товариство, ця норма чинним законодавством врегульована, а саме Законом України "Про місцеві вибори", де передбачена процедура відкликання депутата місцевої ради за народною ініціативою.
Автор законопроекту пропонує, окрім народної ініціативи, тобто обійшовши народну ініціативу, відкликати депутатів місцевих рад за рішенням партійного осередку місцевої організації. Тобто за рішенням конференції ініціювати відкликання депутата місцевої ради.
Головне науково-експертне управління говорить, що не можна відкликати депутата, якого обирав народ, порушивши цю процедуру лише за рішенням політичної партії. Тобто Головне науково-експертне управління вказує на невідповідність цього закону і Конституції, в першу чергу. Асоціація міст також не підтримує цієї ініціативи. На жаль, засідання підкомітету з цього питання не проводилося, тому на розсуд комітету.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юрій Васильович.
Хто із колег хотів би висловитися? Олена Петрівна Бойко.
БОЙКО О.П. Шановні колеги, до відома. Закон "Про місцеві вибори" вже має в Прикінцевих положеннях внесення змін до Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" саме в цій частині. Тому цей законопроект є, як то кажуть, застарілий і в принципі питання імперативного мандату вже враховано в законодавство.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, повернути автору у зв'язку з втратою актуальності. Є така…
_______________. Це називається "відхилити".
_______________. Якщо повернути, то відхилити.
_______________. Або на доопрацювання, або за основу, або… Капліну – відхилити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ми ж тут… Колеги, я поставлю на голосування всі пропозиції, які прозвучали. Просто я завжди з повагою ставлюся до наших колег, коли вони, знаєте, навіть з якоюсь ініціативою, яку я не поділяю особисто, виходять. Ну, відхиляти – це воно так… Повернути автору на доопрацювання. Ні, я ще раз, я поставлю всі пропозиції на…
Повернути на доопрацювання. Хто за таку пропозицію, колеги, прошу проголосувати? Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Один. Дякую.
(Загальна дискусія)
Дякую.
Тоді доповідачем, якщо треба буде, з цього питання Юрій Васильович Бублик. Прошу за це проголосувати. Хто - "за"? Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.
Ми переходимо до п'ятого питання порядку денного: про проект Закону про особливості управління окремими територіями Донецької та Луганської областей (реєстраційний номер 2435). Автори: група народних депутатів. Доповідає голова підкомітету Юрій Васильович Бублик.
БУБЛИК Ю.В. Суб'єктом законодавчої ініціативи, даним законопроектом пропонують створити на окупованих територіях міжобласне територіальне об'єднання "Донбас", МТО "Донбас". І зі своїми законами, правилами, з правом обрання органів місцевого самоврядування, суддів, міліції, всього, всього, ого-го.
Відповідно Головне науково-експертне управління визнало цей законопроект не конституційним, я думаю далі ні про що говорити. Відповідна позиція асоціація міст України, на жаль, на підкомітеті не розглядали цього законопроекту, тому виноситься на розгляд комітету, до вашої уваги, шановні колеги. Я пропоную ухвалити рішення, відхилити цей законопроект як не конституційний. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую, Юрій Васильович.
Єдине, що я не дочув МТС вони пропонують утворити? А МТО.
БУБЛИК Ю.В. Міжобласне територіальне об'єднання "Донбас".
ГОЛОВУЮЧИЙ. Все, я зрозумів. Дякую.
Колеги, хто хоче висловитись з цього питання?
Будь ласка, Олена Петрівна Бойко.
БУБЛИК Ю.В. А ще хочуть вибори 25 жовтня…
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це логічно.
БОЙКО О.П. Шановні колеги, прошу підтримати пропозицію відхилити цей законопроект як неконституційний, як такий, що призведе до федералізації, як такий, що є неактуальним з огляду на те, що особливий статус вже врегульований законодавством.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, да, будь ласка, пане ………
_______________. Відхилити.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую
_______________. Можемо всі хором сказати.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, була одна пропозиція відхилити цей законопроект. Я тоді ставлю одну пропозицію на голосування.
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. А є автор хоч один?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Була одна пропозиція відхилити цей законопроект. Хто за таке рішення, прошу голосувати. Дякую, колеги. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Рішення прийнято одноголосно.
Ми вичерпали це питання. Єдине що, ми доручаємо пану Бублику, якщо буде це питання все-таки винесено на сесію Верховної Ради, висловити позицію комітету. Прошу за це проголосувати.
Хто – "за"? Дякую. Хто проти? Немає.
_______________. …пану Бублику не допустити…
ГОЛОВУЮЧИЙ. А вона мають досвід, вони знають, як це робити.
У нас залишилося організаційне питання про склад робочої групи комітету з підготовки до другого читання проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг. Слово має пан Дехтярчук, будь ласка.
ДЕХТЯРЧУК О.В. Склад робочої групи напрацьований. Чи є потреба зачитувати, думаю, не має. Всім розданий. От є пропозиція підтримати. Хто бажає участь, прошу долучитися. Все. Коротко. Якщо є запитання, готовий відповісти.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Колеги, є запитання до доповідача, до складу робочої групи? Немає. Тоді є пропозиція затвердити склад робочої групи, персональний склад робочої групи, і надати керівнику робочої групи в разі потреби право вносити зміни до її складу за погодженням з головою комітету.
Хто за таке рішення, прошу проголосувати. Дякую. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає.
Шановні колеги, у нас залишилося "Різне". Я зроблю лише декілька оголошень. Я ще раз нагадую, що у нас будуть на підставі попереднього рішення нашого комітету у нас буде виїзне засідання комітету і Тернополі. Тому, будь ласка, приєднуйтесь, у кого є бажання, 22-24. Ну, 22-23 вересня цього року.
І 25-го, орієнтовно, скоріш з все, буде засідання комітету щодо Закону про державну службу. Розпочати планую, ще раз, о 10-й, з першої до другої – перерва. І потім працюємо так, щоб закінчити це питання, щоб ми просто до нього не поверталися. Бо, дійсно, є вже певна наша заборгованість перед Верховною Радою по цьому законопроекту.
Так, будь ласка, пан Дехтярчук.
ДЕХТЯРЧУК О.В. Що стосується …… частини, то проблем жодних немає. По Тернополю, я спілкувався попередньо, там є певні нюанси, можливо пов'язані з певними посадовими особами, які там просто співпадають з нами і будуть, водночас практично, перебувати.
ЛЕДОВСЬКИХ О.В. Щось ви якось так завуальовано сказали?
ГОЛОВУЮЧИЙ. Так, все должно быть.
Добре, шановні колеги, у кого є заяви якісь, побажання? Немає?
Будь ласка, Юрій Васильович Бублик.
Я маю на увазі в "Різному", ми вже про "Різне" говоримо.
БУБЛИК Ю.В. Шановні колеги, до комітету вийшли з пропозицією Київський національний університет будівництва і архітектури з пропозицією, щоб комітет долучився до міжнародної науково-практичної конференції на тему "Регіональна політика: законодавче регулювання та практична реалізація". Звернулися з пропозицією, щоб представники комітету взяли участь в цій міжнародній науково-практичній конференції і щоб можна… Яка проходитиме 24-25 листопада 2015 року в місті Києві.
Маю пропозицію, не відмовити університету, долучитися до цієї конференції і делегувати представника до її участі. Дякую.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Шановні колеги, я так розумію, що там відкритий список запрошених, там не має обмежень, будь ласка, всі хто мають бажання долучитися - можемо долучитися. Єдине що, нам треба прийняти рішення про те, що комітет виступає одним із співорганізаторів цієї міжнародної науково-практичної конференції. Ще раз нагадаю: називається вона "Регіональна політика: законодавче регулювання та практична реалізація".
Крім нас, там буде комітет, у складі організаторів буде Комітет з питань будівництва, містобудування і ЖКГ Верховної Ради, управління внутрішньої політики Київської обласної державної адміністрації. Буде Міністерство освіти і науки, Київський національний університет будівництва і архітектури. Вони просять, щоб ми теж виступили співорганізаторами. Немає заперечень?
Да, будь ласка, пан ………
_______________. Є позиція доручити чи то Бублику, чи голові сформувати список.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Це правильно. Це є. Контролюючий, це правильно.
_______________. (Не чути)
ГОЛОВУЮЧИЙ. Ні, хто піде, хто не піде, це вже особисте питання кожного. Але, колеги, чи немає заперечень щоб комітет виступив співорганізатором? Якщо немає, то я прошу за це проголосувати. Хто – "за", прошу проголосувати. Дякую, колеги. Хто проти? Немає. Хто утримався? Немає. Рішення прийнято.
Хто би хотів ще в "Різному" щось сказати? Да, будь ласка, пан Кудлаєнко.
КУДЛАЄНКО С.В. Шановні колеги, я хотів би також проінформувати, що 21-го в Одесі, 22-го в Миколаєві відбудеться в рамках проекту міжнародного швецьким урядом Академії Фольке Бернадотта засідання, в якому я маю взяти участь. Тому, Сергій Володимирович, враховуючи це, якщо буде виїзне засідання, також прошу для інформації надаю таку інформацію.
ГОЛОВУЮЧИЙ. Дякую.
Колеги, хто ще хотів зробити якісь заяви, оголошення в "Різному"? Якщо немає, то я хочу всім подякувати за роботу і оголосити засідання комітету закритим. Дякую.